VF-eleven Charlie regionsmästare i VVS

VF-eleven Charlie vann på torsdagen 19 mars Regionsmästerskapen i VVS. Charlie tävlade i konkurrens med VF-elever från sju olika skolor i Smålandsregionen.

Charlie segrade i regionsmästerskapen

Under torsdagen anordnades Regionsmästerskap i VVS på ED.  Tävlande elever från 7 olika skolor i regionen var på plats.

För ED:s räkning deltog VF-eleven Charlie som slutligen även stod som segrare. Charlie går tredje året på VF och får i och med segern ett utbildningsstipendium värt 3000 kr. Utbildningsstipendium delas även ut till en VF-lärare samt till Charlies klass.

Motståndet i tävlingen var hårt och det var jämnt mellan ED:s Charlie och VF-eleven Oskar från Oscarsgymnasiet (Oskarshamn). Övriga deltagare kom från VF-program i Växjö, Kalmar, Markaryd och Vetlanda.

Här kan du lyssna till intervju med Charlie i SR:s "Förmiddag med P4 i Jönköping" >>länk till annan webbplats

Stoltheten bland lärarna på ED gick inte att ta miste på efter tävlingarna och de pekar på Charlies skicklighet inom VVS som framgångsfaktor. De  understryker även att VF-utbildningen på ED är kvalitetsgranskad och har riktiga verkstäder med ordentligt med verktyg samt maskiner, vilket även ger en bra förutsättning för ED:s VF-elever att lära sig.

Arrangör bakom tävlingen är VVS-branschens yrkesnämnd. Tävlingen bedömdes av domarrepresentanter från Byggnads samt VVS-företagen.

ED gratulerar Charlie till segern!