Pedagog Jönköping - här skapar vi lärglädje tillsammans

Närbild på läraren AnneSophie Bard som tittar in kameran.

Varje månad utnämns en av kommunens lärare till månadens Lärglädjespridare - årets första är vår alldeles egna AnneSophie Bard, läraren och IT-pedagogen på Erik Dahlbergsgymnasiet som tipsar, inspirerar och handleder kollegor i användandet av digitala verktyg.

Lärglädje – hela vägen. Vad betyder det för dig?

Lärglädje för mig är när eleverna känner lust att lära men också när jag som lärare känner att undervisningen går fram och eleverna utvecklas. Önskan är att lusten hos eleverna ska finnas kvar hela vägen genom skolgången men när eleverna kommer till oss på gymnasiet, efter många år i skolan, kan det vara en utmaning. En nyckel till lärglädje tror jag finns i att skapa variation och interaktion i undervisningen, exempelvis med hjälp av digitala verktyg.

Läs hela intervjun på Pedagog Jönköping med AnneSophie här - länk  Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Pedagog Jönköping lanserades hösten 2022 och innehåller artiklar och filminslag från förskolor, grundskolor och gymnasieskolor i kommunen.