Två av de sex bästa UF-företagen i länet kommer från våra elever

fem händer som gör en high-five.

Torsdag 9/2 klockan 13 hade livesände UF Jönköping och presenterade de UF-företag som kvalificerat sig till topp 6 i länet i tävlingen "Årets UF-företag".

Två av de sex bästa bidragen i Jönköpings län kommer från våra elever Ellen Siebmann, NA21C, och Alice Tagesson, NA21D, med deras företag ""Biscuits for beasties UF" som producerar veganskt hund och hästgodis med en hälsosam inverkan och till större delen vara allergifritt. Det andra bidraget som gick vidare var eleverna Jonatan Fotsjö, Mikaela Andersson och Stina Kammerlind, TE20D, med företaget "Collect to Recycle UF" vars affärsidé går ut på papperskorgar med pant som offentligheten kan ta del av och på så sätt bidra på att mer pant återvinns.

Den 2 mars kl.11.00-16.00 är det äntligen dags för den regionala UF-mässan på Elmia. 270 UF-företag från hela länet ställer ut och säljer sina produkter eller tjänster. Det blir som alltid ett enda stort forum för framtidstro, företagande och entreprenörskap. Där avgörs också vilket företag som tar hem segern som Årets UF-företag! Nu håller vi tummarna!